Friday, 26 August 2011

oh no...cyber attacks!

salam..n hi...hello....

Viruses and identity theft are not new issues, but recently, individuals and companies are at a much greater risk as a result of the unanticipated increase in internet and technology use. Follow these tips to protect yourself from such an attack so that you won’t be the next victim.

For example, you receive an email promising a great joke if you open the attachment. You're not sure who sent it but you feel like a laugh and open it anyway. Big mistake.
Attackers can break into your computer by sending you an email attachment with malware (malicious software) or downloading malware on to your computer when you open a link on a webpage.
They want to use personal and financial details on your computer to steal money, buy things on your credit card or open up bank accounts in your name.

Anyone who uses the internet needs to be aware of basic computer security:

1. Don't click the link

If you don't know who sent the email, or if it's not a trusted website, then don't click the link.

Beware: there is always an increase in email phishing scams around Christmas, whereby scammers have a fake retail store website and capture your credit card details when you buy online.

2. Install Antivirus software

Always have up-to-date antivirus protection and get regular updates, Don't press 'do it later' and update six weeks later.

3. Use strong passwords

Most of the population is still using '1234567' or their first name and last name,

The problem is that there are about 20 different things that require passwords. The strategy now is to write them down it is a complete U-turn and put them in your wallet [which is usually in a safe place]. If you lose your wallet, you stop your credit cards and can also reset all your online passwords.

* Never click 'remember my password'.

* Use capitals, lower case, numbers and symbols in passwords. Don't use words in the dictionary.

* Change passwords regularly.

* Password software is good at generating strong passwords but the human brain is the best tool of all.

4. Keep software up to date

This will ensure your software has the latest security upgrades. Attackers are always thinking up new ways to penetrate security. Don't ignore update notifications.

5. Reconfigure wireless routers

Buy a router with secure wireless encryption, otherwise your information is unprotected and can be stolen: for example, when banking or shopping online.

When you get a new modem from a network provider, it may not be secured to encrypt traffic. People should go to the administration panel and configure their wireless network to WPA (Wi-Fi Protected Access) or WPA2 encryption.

Reconfiguring routers is easy and something people don't do properly.

Change the name of the router to something obscure, otherwise it gives attackers information on how best to attack that router. Also, change the default login to a unique password.

6. Encrypt email

Learn to use email encryption for sensitive documents.

Don't send emails such as a child's health resume using Gmail or Hotmail. "There was [the recent case] where a Gmail employee started going through people's email accounts."

7. Use a secure web browser

Firefox or Opera are secure web browsers

"Internet Explorer is highly targeted by attackers because it is on so many machines. IE generally takes longer to patch or fix vulnerabilities."

Eliminating internet and computer use from your life is impossible, so be sure to practice safe computing habits to protect yourself from cyber attacks. 

thank you for reading...have a nice day...smile!

Sunday, 21 August 2011

erti sahabat kepadaku...

Ku biar kalam berbicara
Menghurai maksudnya di jiwa
Agar mudah ku mengerti
Segala yang terjadi
Sudah suratan Ilahi

Ku biarkan pena menulis
Meluahkan hasrat di hati
Moga terubat segala
Keresahan di jiwa
Tak pernah ku ingini

Aku telah pun sedaya
Tak melukai hatimu
Mungkin sudah suratan hidupku
Kasih yang lama terjalin
Berderai bagaikan kaca
Oh teman, maafkanlah diriku

C/O :
Oh Tuhan
Tunjukkan ku jalan
Untuk menempuhi dugaan ini
Teman, maafkan jika ku melukaimu
Moga ikatan ukhwah yang dibina
Ke akhirnya

Aku tidak kan berdaya
Menahan hibanya rasa
Kau pergi meninggalkan diriku
Redhalah apa terjadi
Usahlah kau kesali
Mungkin ada rahmat yang tersembunyi

___________________________________________________________________

salam readers,,
malam yg sayu bwt Adz,,
lirik nasyid kt ats tu sal shbt,,n of kos..Adz nk kongsi cte sal ksah Adz..
time skola menengah dlu..
Adz ad kwn ngn sorg mamat ni..dye stat kwn ngn Adz time form 4..
ad event kt skola..so,ktorg as senior kne aturkan program..
bermula dr kerjasama through program tu,kmi start rapat..
mmg rpat...ktorg share mslh even mse2 happy kami..
smpi la stu mse..sorg kwn Adz gtaw bad news kt Adz..
dye ckp kwn Adz yg Adz mksudkn td tu da stat mrokok..
i know him well, dye xprnah mrokok..
news tu btol2 bwt Adz trkjut n kcwa...dtmbh pula dak tu ckp kwn Adz ni stat merokok bcoz of me..
sdey  sgt...i've cried on that time...
bkn sbb Adz suke dye or minat dye then kcwa,,,kcwa coz Adz da bwt kwn Adz bwt bnde yg xsptotnye..
sebaldi Adz nangis...kcwa ngn dri sndri...
last2..sok nye, kwn Adz ni pnggil Adz...dye tnye ad x org ckp kt Adz sal hal dye mrkok...and i said yes...then dye ngn tnpa brsalah nye glak..
he said.."sje je nk test ko, nk tgk ko syg ak ke x.."
adooii...da nk bnjir skool ngn air mata Adz..pape pon, i relief sgt..dye xbwt pe yg Adz xske tu,,..ktorg rapat smpi la hbs skola...n now we're both da xcntact sgt da..msing2 bz ngn life sndri...he was totally a stranger to me now..it's ok..as long, i still ingt persahabatan kami..
                        ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
now..Adz da msuk u..i've met many people..new friends of course..
mcm2 orang Adz jmpe kt u tu..
epi ngn kwn2 kt u...tp...
Adz ad sorg kwn ni...Adz syg sgt dye...syg dye as one of ma bessssttt fren..
dye slalu tlong Adz...byk segi dye tlong Adz...
smpai stu saat..dye prnah luahkan yg dye ske Adz...
time tu, i was totally shocked..time tu xtaw smada Adz ske dye as kwn or lbih dr kwn..
life go on cm bese...tp smkin lme smkin jdik complicated..coz Adz rse Adz xleh ske dye lbih dr kwn...
tp Adz xsanggup nk pthkn at dye...Adz risau Adz akn hlang dye as kwn Adz...
xnk sgt persahabatan yg kmi bina slme ni hncur berderai cmtu je..lau pk hal ni, Adz slalu skit kple...org ckp better straight forward tp Adz tkot...tkot dye bnci Adz...
i've lost a friend dlu coz hal yg sme...xnk berulang lg..xnk...
tp Adz xtaw nk watpe...sdey sgt...
sdey sgt2...Adz hargai stiap bntuan dye slme ni..skongan dye...i juz can't do it..it was so hard..i juz can't...
everytime pk hal ni...Adz akn jdik down gler...knpe sume ni leh trjdik kt Adz...knpe?
now...dye da stat menjauhkan dri dr Adz...coz dye pk Adz myampah ngn dye...mcm2 ag...
ur wrong ma fren...Adz xprnah mnyampah ngn kmu...Adz just xtaw pe nk bwt...
nk jge at kmu....xnk hlang kmu as ma bessttt frenn....tp kmu da mcm da totally ignore sal persahabatan kte n keep on thinking sal prsaan ske kmu kt Adz...xtaw cne nk bwt...sdey...mcmane??
at xprnah tenang lau pk hal ni..
skrg kmu da mkin menjauh...smkin lpekn persahabatan kte...
xpela...mybe ni ketentuan drNya...Adz redha,,.
pape pon..semoga kamu bahagia kawanku...

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


teman...maafkan diriku....mungkin diriku bersalah....maafkan aku......




Saturday, 20 August 2011

there are many parts of this world.we need to explore...

salam n hi readers...also my followers..
Adz ni actually still study..at one of Malaysian universities...
Adz study bout fish...
mostly everything bout fish do make me attracted..
however, not including fishing..hehehehehe..
ok..arini nk share sal ikan2 yg ad kt laut dalam sne...
kt area ni, pressure sgtla tnggi..
so, lau xde teknologi yg canggih...nk p explore kt dalam sne, cri pasal r nmenye,,
hehehehehhe..
k2...
video kt bwh ni antara video yg tnjuk sal ikan2 laut dalam...they are not ALIEN from another planet k..hehehehehehe..
enjoy!!

hahahahaha..let's laugh together!!

salam readers..
dalam kita berduka...moh la Adz nk bagi korang gelak2 bg pecah perot,...
hahahahahaha..
bese dgr sal parody? yela..yang mereka yg kreatif tiru gaya artis sebenar tp ditambah dengan adegan2 lucu...
ni salah satu parody yg Adz yakin korg leh gelak2... 
video yg akan Adz share ni di bwat oleh pak cik2 dr Jepon...
artis asal yg bwak lagu ni ialah kmpulan dari korea...hehehehe...
girls generation @ snsd..
neway...xmo byk ckp..
let's enjoy!! hahhahahahaha


Friday, 19 August 2011

addara kaftans

#AddaraKaftans offers you the most affordable kaftans with a wide range of designs! #MilkADeal


hi and salam...
who's interested for kaftans which variety of designs?
haa..jangan terlepas tok usha kt link tu...
ne taw ad yang berkenan.....
all da best,...
lau da jmpe yg cntik2 with affordable price...don't forget to share it with friends and family...
okay? tq~

Buy 2 #HotlinkRamadhanHotTiket & u’ll be noming KFC for free!

Buy 2 #HotlinkRamadhanHotTiket & u’ll be noming KFC for free!

Salam semua....
sape ad gune no maxis??
cilck link kt atas tu...
maybe ur da lucky no one...
nk mkn kfc free??
haa....try la...
all da best!

How does getting rewarded through sharing sounds like to you? Join #ChurpChurp today and bring more friends to the community!

 salam readers! 

How does getting rewarded through sharing sounds like to you? Join #ChurpChurp today and bring more friends to the community!
 
ni Adz nak kasi good news to u all...
just click link above n u'll know what is the good news that i've mentioned earlier...
trust me!
it easy n simple...
just with few clicks and ur gonna be rewarded!
yeay!
i've tried this...just wanna share with ya!!
all da best...
n selamat menanti kedatangan Syawal dengan gembiranye..
yela..nk dpt dwit free jew...
wassalam..

Wednesday, 17 August 2011

benci-membenci

salam semua..
topik kte hari ni ialah mengenai amalan yang semakin diamalkan oleh manusia sejagat...
iaitu "benci-membenci"..
haaa....ni da menjadi satu amalan yang sangat susa nak dibuang oleh manusia sekarang..
banyak faktor yang mungkin menjadi pendorong kepada amalan ini..
walaubagaimanapun Adz percaya salah satu punca utama ialah "dengki"..
haa,,,begini la..Adz rase cara yang kita leh gune tok kurangkan rasa benci ni ialah kite pk pe yang menyebabkan kite benci orang tu dulu..
ok..take a few seconds n flash back..
da dpt knpe kite benci sangat seseorang tu?
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
now, take a deep breath...
bile kte nak tuding jari kt sape2 pown..pernah x pk yang camne orang nilai kite?
adakah kite jauh lebih baik dari orang2 tersebut..
adakah kite ni baik? adakah kite ni selalu tepati janji?
adakah kite ni terlebih perasan yang kite ni bagus n baik?
haaa..lau ikotkan banyak soklan yang boleh kite ajukan kt dri sendiri...
pape pon...mulai saat ini, Adz menyeru semua readers yang bagus2 ni..ehem2..n including myself..before kite nk tuding jari kt org laen,start benci orang len dengan reasons yg agak childish...better kte muhasabah diri sendri dlu..
pe faedah yang leh kite dapat dr mengamalkan elemen budaya yang datang entah dari mana ni...ok??
so...sampai di sini dulu coretan Adz bwt kali ni....
renung2kan n selamat beron9..hehehehhehe
salam ramadhan buat semua..
wassalam..

ramadhan dirai syawal dinanti..

salam ramadhan buat readers ku...
pejam celik pejam celik da 17 hari kte menjalani ibadah puasa...
lau dulu, time Adz kecik2 selalu pose setengah hari..hahahaha..
yela..lau 3o hari pose setengah hari, Adz pk leh la ckupkn 15 hari pose pnoh...
bese la..imaginasi knak2...
neway, sepanjang bulan puasa ni,..Adz perasan lam paper byk tol hal budak cacat coz kne mercun..
adoii....mak bapak diorg xlrang ke men mercun?? tp ape2 pon,dak2 zman skrg bkan leh ikot nshat mak ayah diorg..kn?
Adz rse dak2 ni degil nk men sbb diorg pk diorg trlmpau pro tok jdik slah stu mangsa mercun ni,..
aish, sbo jela...
xpe2..bagi diorg experience sndrik men mercun tu...lau da kne 6t..bru pdan mke..
ni duk bebel hal mercun lak kn..xpe2..forget bout it...
so, tok kaum hawa...korg da start bwt kueh rye??
ape plan taon ni??
pape pon, haruslah diingat..berbelanjalah dengan cermat..memangla raya setahun skali..tp berbelanja tu biala berpadanan k..
ingat tu..
ok la...Adz nk stop cni dlu...don't have lots to talk about...
see ya..
n selamat menanti kedatangan Syawal ye...jangan men mercun!!
wassalam...

Tuesday, 16 August 2011

dunia dengan warna..

WARNA
Apakah warna kegemaran anda?
Ungu? Biru? Merah? Hijau?
Xpe2..mane2 je k…asalkan kite sume ad at least one favourite colour…
So, kali ni..Adz teringin nk berkongsi info sal warna-warna ni..terdapat beberapa fakta yang mungkin ad juga benarnya,,,so,nk taw kbenarannye,,why don’t kte try nilai spe2 berpandukan dye pnye warna kesukaan…
Ok…
Ready??
 
MERAH

Selalunya mereka yang mewakili warna merah yang garang ini seorang yang comel dan disayangi ramai. Kamu juga suka disayangi dan menyayangi. Kamu juga sentiasa ceria dan gembira namun kadangkala dilanda 'angin satu badan'! Teman/kekasih yang diingini ialah mereka yang mudah diajak berbincang dan boleh membuatkan dirinya rasa selesa bila berdampingan dengan mereka.

Krim

Ha! Kamu ini seorang yang suka bersaing dalam apa juga bidang yang kamu ceburi dan ingin berjaya. Tapi persaingan secara sihatlah. Kamu juga bersikap suka mendorong orang lain untuk mencapai apa yang diidamkan. Namun kamu cukup takut akan 'kehilangan' sama ada teman ataupun kekasih! Selain itu, sudah tentunya kamu seorang yang ceria selalu! Sebagai seorang kawan, kamu boleh dipercayai 100% dan setia pada janji.Dari segi percintaan, kamu amat berhati hati dalam menjalinkan hubungan cinta dan tak mudah jatuh cinta hingga kamu rasakan menemui seseorang yang benar-benar kamu cintai! Ketika itu, kamu tak perlukan masa yang lama untuk melafazkan sayang!

TEAL (Warna Kayu)

Bukan main lagi kamu ni yek! Tak kira lelaki ataupun perempuan,terlalu menitikberatkan soal kecantikan dan penampilan fizikal diri kamu. Kamu sering melakukan kesilapan dalam membuat keputusan lantaran sikap kamu yang suka sangat ambil mudah terhadap sesuatu masalah. Manakala dalam memilih pasangan, kamu bercitarasa cukup tinggi. Kamu tak akan pilih yang sebarangan saja! Kamu juga suka memerintah dan gemar orang lain menurut perintah kamu. Walau bagaimanapun, sikap kamu yang peramah membuatkan diri kamu punya ramai teman.

Merah Jambu

Kamu akan berusaha sedaya mungkin untuk membuat yang terbaik dalam apa juga yang kamu lakukan serta suka menolong orang lain dan mengambil tahu tentang orang orang di sekelilingnya. Namun kamu sukar untuk dipenuhi keinginannya dan sering saja berpra sangka buruk terhadap orang lain.Dari segi percintaan kamu mengimpikan percintaan yang penuh dengan keindahan semata.

Hijau

Salah satu kelebihan yang kamu miliki ialah cukup pandai menyesuaikan diri dengan orang yang baru di kenali. Mungkin kerana sikap kamu yang tidak begitu pemalu namun dalam tidak sedar kamu boleh membuatkan orang lain kecil hati dengan kata kata kamu saja! Kamu juga ingin diri kamu disayangi dan diberi perhatian penuh oleh kekasih hati. Namun selalunya mereka ini lebih rela maintain single hingga berjumpa dengan jejaka/gadis yang benar benar sesuai untuk dirinya!

Emas

Kamu seorang yang tahu apa yang kamu lakukan, yang mana betul dan silapnya. Kamu juga seorang yang mudah bergaul dengan sesiapa saja dan ceria serta tak suka bersedih biarpun pelbagai masalah yang menimpa. Dalam soal percintaan, kamu sukar berjumpa dengan orang benar-benar kamu sukai tapi sekali kamu menemuinya pasti tidak akan kamu lepaskan begitu saja. Bila sekali gagal, sukar untuk kamu jatuh cinta lagi untuk kali yang seterusnya dalam tempoh yang lama.

Kuning

Kamu seorang yang manis, tenang dan sopan. Sebab itulah kamu dipercayai oleh orang-orang yang ada di sekeliling kamu. Selain itu, kamu juga lebih suka menguasai dalam sesebuah perhubungan termasuklah soal cinta.Kembang semangkuk hidung bila tiap kehendak kamu dituruti oleh si dia! Kamu juga mampu membuat keputusan yang tepat kerana fikiran kamu yang jauh ke depan. Tapi, jangan tak tahu. Kamu ni jiwang karat juga orangnya. Sentiasa saja berminta hal-hal yang romantik bersama si dia. Alahai!

Maroon

Bagi kamu yang mewakili warna maroon ini, kamu digambarkan seorang yang bijak dan tahu apa yang terbaik untuk diri kamu. Namun kamu juga suka melakukan sesuatu itu menurut kehendak dan pendapat kamu sendiri tanpa pedulikan perasaan atau pendapat orang lain. Itulah yang menjadi masalahnya! Dari segi percintaan, kamu cukup sabar dan tidak terburu-buru untuk menjalinkan percintaan. Kamu juga terkenal dengan sikap setia kamu dalam perhubungan!

Oren

Syabas! Kamu ini jenis orang yang berani menanggung segala risiko atas tiap perbuatan yang kamu lakukan. Baguslah macam tu. Kata orang, berani buat beranilah tanggung. Kamu juga bijak mengambil hati orang-orang di sekeliling kamu dan ini membuatkan diri kamu disenangi ramai. Kamu punya matlamat tersendiri dalam hidup yang menjadi target kamu selama ini dan sanggup bersaing untuk berjaya. Menyentuh soal perhubungan, kamu sebenarnya seorang yang sukar untuk mempercayai orang lain tapi bila kepercayaan itu wujud, selamanya kamu akan percayakan dia! Begitu juga dalam perhubungan cinta. Bagi kamu, saling percaya itu amat penting!

Ungu

Amboi! Kamu ini gadis/jejaka misteri rupanya Tak ramai orang yang dapat mendekati diri kamu kecuali orang yang benar-benar kamu percayai. Walaupun begitu, kamu tak pernah pentingkan diri sendiri dan agak mudah terpengaruh dengan perkara-perkara yang baru bagi kamu. Mood memainkan peranan penting mempengaruhi kehidupan kamu seharian. Jika kamu rasa gembira, sudah tentunya hari itu menjadi hari yang paling ceria bagi diri kamu dan begitu juga sebaliknya. Dalam menjalinkan percintaan, kamu lebih cenderung untuk memilih mereka yang punyai kedudukan dan agak stabil kewangan mereka.

Warna buah limau (Lime)

Sifat kamu yang tenang saja sepanjang masa amat dikagumi ramai. Tapi jangan tak tahu, kamu juga mudah rasa tertekan bila dilanda masalah. Selain itu, kamu boleh dikatakan agak cerewet juga kerana perkara-perkara kecil pun kamu amat prihatin! Pun begitu, kamu punya personaliti tersendiri yang membuatkan orang ramai menyukai diri kamu. Amboi! Kamu ini rupanya seorang kekasih yang kuat cemburu yek?


Perak

Ternyata kamu ini seorang yang berimaginasi tinggi dan tak hairanlah kamu turut berbakat dalam bidang yang berkaitan dengan seni.Walau bagaimanapun kamu sebenarnya punya sifat pemalu yang agak menebal juga! Namun sikap kamu yang suka mencuba sesuatu yang baru mampu menstabilkan keadaan…bukan apa, kamu suka mencabar diri kamu sendiri untuk melihat sejauhmana kebolehan diri. Dari segi perhubungan cinta, kamu lebih suka bersikap 'hard to get' untuk menduga keikhlasan hati si dia. Namun hubungan cinta kamu seringkali dilanda kekeliruan dan tak begitu stabil. Tapi usah bimbang, kamu akan menemui cinta sejati juga suatu hari nanti.

Hitam

Kamu gemar kehidupan yang mencabar dan punya keberanian untuk melakukan apa saja. Sebab itulah, usah ada sesiapa yang cuba mencabar kamu kerana kamu ni kan pantang dicabar. Tapi kamu tak begitu gemarkan perubahan mendadak dalam hidup kamu. Namun sekali kamu membuat keputusan, ia sukar untuk diubah oleh orang lain. Kisah cinta kamu juga begitu mencabar dan perlukan banyak kesabaran jika inginkan perhubungan itu berkekalan. Belajarlah untuk bertolak ansur sikit!


Warna buah Zaiton (Olive)

Bagi kamu yang mewakili warna ini dikatakan seorang yang baik hati dan suka menolong orang lain. Sebab itu juga kamu tak sukakan keganasan.
Kamu juga bijak menyesuaikan diri dengan teman-teman hingga membuatkan kamu menjadi 'favourite' di kalangan mereka. Sememangnya kamu seorang yang baik hati dan sentiasa ceria. Namun ingat, jangan terlalu percayakan orang lain membabi buta. Dalam soal cinta, kamu cukup menenangkan hati si dia dan tak suka cari pasal!

Perang

Kamu seorang yang cukup aktif dan tak suka duduk diam saja. Pelbagai aktiviti yang dilakukan bagi memenuhi masa lapang. Sebagai seorang teman, kamu sentiasa menyokong tindakan positif teman-teman yang lain. Pun begitu, kamu sukar untuk didekati dan agak sombong jika tak boleh sesuaikan diri dengan seseorang. Dalam soal cinta, kamu mudah jatuh cinta. Tapi bila kamu sedar cinta kamu itu tidak berbalas, kamu cepat putus asa dan mengalah dengan mudah. Macam tu pulak? Seharusnya kamu perlu kikis sikap itu dan cuba berusaha untuk mengambil hati si dia.
Mungkin 'rezeki' kamu untuk memilikinya nanti?

Kelabu

Kebanyakan mereka yang diwakili oleh warna Kelabu ini sangat menarik orangnya dan aktif. Kamu juga ingin diri kamu dikenali orang ramai dan menjadi kepantangan kamu pula sekiranya tidak dilayan dengan adil oleh sesiapa saja! Kamu juga seorang yang tidak gemar menyimpan apa juga perasaan di dalam hati dan lebih suka meluahkannya. Sesekali kamu boleh bersikap pentingkan diri sendiri. Namun kamu amat pandai menawan hati orang lain apatah lagi dengan sikap humor yang kamu miliki itu.

Biru

Ternyata kamu seorang yang punya keyakinan diri yang rendah dan terlalu pemilih sangat. Tak bolehlah macam tu. Itu adalah sikap negatif yang harus kamu ubah kerana mendatangkan kerugian pada diri kamu sendiri. Selain itu, kamu juga cederung ke arah kesenian dan sememangnya kamu berbakat dalam bidang itu hingga mampu menjadikan kerjaya berkaitan dengan seni sebagai kerjaya tetap. Soal cinta pula, kamu mudah sangat jatuh cinta tapi seringkali juga putus cinta. Mana taknya, orang lain bercinta kamu pun hendak bercinta. Tapi kamu bukan benar-benarmenyintai si dia setulus hati. Silap sendiri lah kan? Kalau kamu mahukan hubungan itu berpanjangan, kamu harus bersikap lebih serius dan ikhlas.

Biru Laut

Kamu mencintai diri dan kehidupan kamu sendiri melebihi segala-galanya.Bagi kamu, jika kamu tak sayangkan diri sendiri kamu siapa lagi? Kamu juga seorang yang berpersonaliti menarik hingga sering menjadi perhatian ramai. Selain itu, kamu juga berpandangan jauh untuk masa depan. Tapi berhati hati dengan sikap pemarah kamu tu. Sekali kamu marah pada seseorang, sukar kamu nak melupakannya. Jadi, belajarlah memaafkan orang lain. Sebab itu juga kamu sering bertengkar dengan si dia. Mana taknya, kamu ego sangat nak maafkan orang lain sedangkan kamu sendiripun ada melakukan kesilapan!

Putih

Kamu punya matlamat yang jelas dalam hidup dan berusaha keras untuk mendapatkannya. Orang lain juga sering memberikan penghargaan tinggi terhadap kamu memandangkan kamu agak berkebolehan dalam pelajaran/kerjaya. Walau bagaimanapun, kamu ini kuat cemburu orangnya dan kadangkala sukar nak bekerjasama dengan orang lain. Perhubungan cinta kamu juga sering tegang dek kerana sikap cemburu kamu terhadap si dia. Cemburu itu memang tanda sayang tapi kalau dah melampau tu, cemburu buta namanya!

Biru Kehijauan (Aqua)

Mak oi! Angin satu badan kamu ini rupanya. Senang sangat mood kamu berubah secara tiba-tiba hingga kadangkala buat orang lain bosan. Mungkin sebab itu juga membuatkan kamu kadangkala lebih suka menyendiri melayan perasaan tapi kamu suka melancong untuk meluaskan pengalaman. Kamu juga seorang yang jujur dan mudah percaya kepada orang lain.Dari segi percintaan, kamu sukar menemui cinta sejati dan sikap terlalu mudah percaya pada orang lain membuatkan kamu sering tertipu serta gagal dalam bercinta...! Oleh itu, percaya boleh, tapi jangan membuta tuli, kelak memakan diri!

Wednesday, 3 August 2011

salam ramadhan...

salam ramadhan semua...
ari ni da msuk ari ke 3 da pose.....
skrg..Adz da stat planning da nk wat kueh raye pew...kih3...
bukan smgt tp tula...
ahaks...
ni antara biskut raya yang Adz rancang nk bwt...
resepi2 ni Adz dpt dr blog spe ntah...if not mistaken, u all leh click kt title biskut tu...ad link..
tanpa melengahkan mse..meh kte usha resepi...

Biskut Suji


Bahan-Bahan:
250 gm mentega
100 gm tepung gandum
2 biji kuning telur
200 gm gula halus
200 gm tepung suji
50 gm tepung jagung
50 gm gajus, ditumbuk
1 camca teh esen vanila
Sedikit garam dan buah ceri untuk hiasan
Cara:
Pukul mentega bersama gula hingga kembang.

Masukkan kuning telur dan esen vanila. Pukul lagi.

Masukkan semua jenis tepung dan gajus. Gaul rata.

Masukkan ke dalam peti sejuk selama 10 minit.

Kemudian bulatkan-bulatkan adunan. Bubuh ceri di atasnya. Bakar hingga masak.








Bahan-bahan

130gm butter
60gm gula icing
160gm tepung gandum
20gm tepung jagung (1 sudu besar penuh)
20gm tpg kentang
10 gm tepung kastad
1/4 sudu serbuk penaik
20gm serbuk badam

Cara-cara


Buat macam cookies biasa. Lepas tu gelek dgn pengelek gerigi dan
terap dgn acuan ais krim. dah masak celup dgn coklat hujung nya dan tabus
manik berwarna.

topping
cairkan coklat dlm oven
dan letak minyak masak gaul rata

``neway thanks for siape yg share resepi...tq!~~

welcome..